4 Şubat 2016 Perşembe

Ufak Bir Giriş

Benim en sevdiğim dizilerden olan Pretty Little Liars'ı biraz tanıtmak istiyorum sizlere.
Dizimizin konusu 5 arkadaşın -A'dan aldıkları mesajlar ve başlarından geçen olayları konu ediyor. Benim geçen yıl başladığım bir dizi. Ben bu satırları yazarken 6. sezonu yayınlanıyor. Bu altı sezonda ne teoriler ürettik neler neler düşündük ve 6A sonunda ise öğrendiğimiz A kişisi bizleri en azından beni şaşkınlığa düşürdü. Tamam onun A ile bir ilişkisi olduğunu biliyorduk fakat Big A oluşu hayretler içerisinde kalmama yetti. 6B de ise karşımıza Über A diye birin çıkarttılar haydi hayırlısı diyorum.
Öncelikle size karakterlerden bahsetmek istiyorum. PLL dizisinde 6 sezon boyunca bir çok karakter tanıdık fakat bizim 5 küçük yalancımız en önemli olanları pek tabii.
Ben karakter tanıtımına Spencer ile başlamak istiyorum.
Spencer Hastings yalancılar arasında en zeki olanı desek pekte yalan söylemiş olmayız. Fakat ablasının erkek arkadaşlarını çaldığı için ablası ve diğer aile üyeleri ile bazı problemleri var. Buradan sonrası spoiler içerebilir aman dikkat!
Bu kızımızın başına neler geldi neler geçti fakat o ayakta sapasağlam kalmayı başardı. Radley'de yattı,hapislere girdi,uyuşturucu kullandı,o yaşına gelmiş bir abisi olduğunu öğrendi,A ile çalıştı ve daha neler neler. Fakat o hayallerinden vazgeçmedi ve hedefine ulaştı.Onu tebrik ediyoruz. Fakat 6B de gerçekleşen 5 yıllık zaman atlaması sonrası Caleb ile olan durumu ben de pek desteklemesem de gönül bu diyorum ve diğer kızımıza geçiyorum.
Aria Montgomery yalancılar arasında bana en sempatik gelen yalancı. Tüm dizi boyunca A'dan başka tek derdi Ezra gibi görülse de ailevi problemlerde yaşadı. Dizinin ilk bölümünden beri devam eden tek ilişki Ezria ilişkisi. Pek çok defa ayrılıp barışsalar da ilişki devam etmeyi başardı.Bu kızımız hem edebiyat hem de fotoğrafçılık ile uğraşıyor. Ve sevgilisi de dizinin belli bir yerine kadar öğretmeni oldu. Fakat ilişkileri inişli çıkışlı olduğundan pek çok erkek ile de görüştü.Giyim tarzını pek fazla beğenmesem de kendisini çok güzel buluyorum. Her yalancı gibi bu yalancımızın da başından pek çok olay geçti fakat diğerlerine oranla çok büyük bir hasar olmadı gibi. Pek bir hasar yok desemde Aria'nın başına gelenlerin onda biri başıma gelse herhalde şu an Bakırköy de yatıyor olurdum
 Hanna Marin dizimizin çok fazlaca sevimlisi ve bir o kadar da hırslı yalancısı. İlk başlarda kilolu olsa da Alison yardımıyla kilo veren ve 1. bölümden beri zayıf olan kızımız. Biz Hanna'nın kilolu olduğunu flashbacklerden anlıyoruz. Benim dizide en bayılarak izlediğim karakter Hanna diyebilirim. Caleb ile olan ilişkileri de bir o kadar ben de hayranlık uyandırdı. Fakat 6B de karşımıza çıkan yeni nişanlısı ile içime bir hüzün çöktü ki anlatamam. Fakat zaman atlamasından sonra kızlarımız içerisinde eskisine en yakın, sıcak olan kız Hanna oldu. Başından pek çok olay geçti ve bu olaylar sadece A ile alakalı da değildi özellikle babası ile olan problemleri bende büyük bir hüzün yarattı. Her şeye rağmen sevimli kalmayı başaran bir kız Hanna Banana.
Emily Fields yalancılar içerisinde en sporcu olan kız. Ah be bu kızımız aşk ve sevgi yönünden pek bir bahtsız. Kimi sevdiyse gitti. Alison,Maya,Paige... Dur söylemeyi unuttum bu kızımızın cinsel yönelimi hemcinslerine doğru. Dizide başına gelmeyen kalmadı maalesef. Sevdiği her kızı kaybetti,evi A tarafından gerçek anlamıyla yıkıldı, spor yapamaz oldu,ihanete uğradı,babasını üniversitede kaybetti ve daha neler neler. Tabii bu durumda onu değiştirdi elbette. Çok daha güçlü bir kız oluverdi. 
Ve gel gelelim en büyük yalancımız Alison DiLaurentis. Aslında dizi bu kızın kayboluşu ile başlıyor. Öldü deniliyor geri geliyor. Başından yüzlerce olay geçiyor A ile ilgili en büyük çok galiba Alison'a geliyor. Fakat bu kız yaşına göre fazla mı şeytan ne. Benim pek fazla arkadaşlık yapmak isteyeceğim kişi karakterlerinden olmasa da çok fedakar olduğunu söylemek lazım. Buna karşı 6B'nin ilk bölümünde yaptığı şey fazla bencilceydi. Fedakar desem de bencilce davranışları da hiç yok demek kocaman bir yalan olur. Bu kızın onca yalan ve şeytanlığına karşın melek gibi yüzü büyük bir çelişki. 
Dizimizin olmaz ise olmazı A. Hakkında yüzlerce teori ürettiğimiz. Ve hala üretmeye devam ettiğimiz A. İlk başta kızlar ile alay eden ve küçük tehditler savuran bir A vardı. Onun kim olduğunu öğrendik. Hikaye bitti mi tabii ki bitmedi sonra o A kişisini Radley'e kapattık tam her şey rahata ericek dedik yerine Big A geldi. Bu Big A işlerin boyutunu çaok farklı bir yer taşıdı. küçük tehditlerin yerini daha büyük tehditler hatta kaçırmalar aldı. DollHouse'de bunun açık ara en büyük kanıtı. Fakat o A karakterini de bulduk. Hatta hikayesini dinleyince de açıkçası ben pek bir üzüldüm fakat o hikaye ne kadar doğru kafamda hala devam eden büyük soru işaretleri var. sonra bu A kişisini aldık farklı bir hastahaneye tıktık. Fakat sonra bu A kişisi o hastahaneden ne yazık ki kızların yardımı ile çıktı ve bir baktık ki özgürlüğünün tadına varamadan ölmüş-öldürülmüş. Kızlarımıza 5 yıl A olmadan bir hayat sürdü ama yeter mi yetmez. Şimdi karşımıza iki karakter daha çıktı bir Big A'nın katili bir de Über A. E zaten bir Red Coat var derseniz onu zaten Big A ile birlikte kim olduğunu öğrendik. Denilene göre bu Über A çok çok daha tehlikeli olacakmış. Hadi hayırlısı diyorum. Ve yazıma son noktayı koyarak görüşmek üzere diyorum.Lütfen yorumlarınızı benden esirgemeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder